اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

افزایش قیمت‌ها تجارت سکه‌ها و ارزهای طلا را رونق می‌بخشد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، قیمت‌های طلا برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و در پایان هفته، افزایش‌هایی بین ۵۰ فلس تا ۱ درهم برای هر گرم از انواع مختلف طلا ثبت شد، که نسبت به قیمت‌های پایان هفته گذشته تغییر کرده است. به گفته منابع خبری در دبی و شارجه، مجموع افزایش قیمت طلا در طی سه هفته به حدود ۱۱.۵ درهم رسید.

مسئولان فروشگاه‌های طلا و جواهر به «امارات امروز» گفتند که ادامه افزایش قیمت طلا برای سومین هفته متوالی، بخش تجارت سکه‌های طلا را رونق بخشیده و بسیاری از مشتریان را به فروش محصولات سکه و ارزهای طلا به فروشگاه‌ها ترغیب کرده است. همچنین، برخی خریداران به خرید سکه‌های با وزن‌های کوچک و متوسط روی آورده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این افزایش قیمت‌ها در آینده نیز ادامه یابد.

قیمت هر گرم طلا با عیار ۲۴ قیرات به ۲۹۲.۵ درهم رسید که نسبت به هفته گذشته یک درهم افزایش داشته است. همچنین، قیمت هر گرم طلا با عیار ۲۲ قیرات ۲۷۰.۷۵ درهم بود که ۷۵ فلس افزایش داشت، و قیمت هر گرم طلا با عیار ۲۱ قیرات به ۲۶۲.۲۵ درهم رسید که ۵۰ فلس افزایش را نشان می‌دهد. قیمت هر گرم طلا با عیار ۱۸ قیرات نیز به ۲۲۴.۷۵ درهم رسید که ۵۰ فلس افزایش داشت.

مدیر فروشگاه «ریکی برای جواهرات»، ری کیش داهناک، گفت که «بازارها در حال حاضر شاهد رونق در بخش تجارت سکه‌ها و ارزهای طلا هستند که نتیجه افزایش قیمت‌هاست». او افزود که «این افزایش، مشتریان را به فروش محصولات با وزن‌های کوچک و متوسط به فروشگاه‌ها ترغیب کرده و برخی مشتریان به خرید محصولات جدید روی آورده‌اند، با این پیش‌بینی که افزایش قیمت‌ها در آینده بیشتر خواهد شد، به دلیل فشارها و تغییرات اقتصادی جهانی و افزایش تقاضا برای طلا».

مدیر فروشگاه «ماشو برای جواهرات»، راج باهی، نیز تأکید کرد که «ادامه افزایش قیمت طلا، بسیاری از مشتریان را به فروش محصولات سکه و ارزهای طلا به فروشگاه‌ها ترغیب کرده است». او اشاره کرد که «تقاضا برای جواهرات جدید محدود شده و بیشتر تقاضا به مشتریان گردشگری اختصاص دارد».

مسئول فروش در فروشگاه «دایمو برای جواهرات»، دیلیپ سون، معتقد است که «علاقه مشتریان به فروش محصولات سکه و ارزهای طلا با وزن‌های متوسط و کوچک به فروشگاه‌ها، به دلیل ادامه افزایش قیمت‌ها برای سومین هفته متوالی، بخش عمده‌ای از تجارت سکه‌ها را به خود اختصاص داده است، در حالی که برخی مشتریان نیز به خرید سکه و ارز به منظور احتیاط و پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها در آینده روی آورده‌اند».

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا